Nema ništa gore, nego kada ovaj svijet napustimo, a ništa iza sebe nismo ostavili...

srijeda, 13. travnja 2011.

Najbolje inovacije dolaze od zaposlenika i kupaca


Uspješne kompanije su prvo bile inovativne u odnosu prema zaposlenicima koje su poticali da stvaraju inovacije u proizvodnji
Kada se neka kompanija odluči posvetiti inovacijama, najčešće pod tim misle na razvoj novih tehnologija, proizvoda, istraživanje i strateško planiranje. Rijetko netko od njih razmišlja o inovacijama u menadžmentu – vjerojatno najvažnijem polju inoviranja.
Dok su inovacije u tehnologiji i proizvodima jednostavni za kopiranje, zbog čega brzo prestaju biti konkurentni, inovativne pristupe u upravljanju i edukaciji zaposlenika mnogo je teže oponašati.

Strah od nepoznatog
Profesor s London Business School Gary Hamel, smatra da su u današnjem poslovnom okruženju uspješne inovativne ideje u menadžmentu rijetke ili jedva vidljive.
Danas, ističe Hamel, lideri uglavnom inovacije u poslovanju temelje na iskustvima iz prošlosti i ne žele istraživati područja o kojima ne znaju dovoljno. "Oni trebaju postati svjesni važnosti inovacija, prije nego li bude prekasno", upozorava.

Svaki zaposlenik je inovativan
Gdje nastaje inovacija? Inovacijama se nekada nastojalo poboljšati procese, dok se današnji menadžment treba usmjeriti na zaposlenike. To je jednako važno za tek osnovane kompanije, kao i za one koje već godinama posluju – trebaju naučiti kako iskoristiti sposobnost i maštu zaposlenika.


Igračke po ideji kupca
U inovativne procese se mogu uključiti i korisnici. Danski proizvođač igračaka Lego godinama je koristio kupce kao izvor inovacija. Ljubitelji popularnih kockica i danas predlažu čime bi se ili kako oni ili njihova djeca željeli igrati, a Lego stvara. Čak neki novi proizvodi nose oznaku "kreirani po zamisli kupaca" (created by Lego fans).

Kreativni u privatnom životu
Mnoge kompanije ne shvaćaju kakve im se pogodnosti nude na tržištu, a Hamel ističe da tome pridonosi (ne)obrazovanost i (ne)sposobnost menadžera, jer znatan dio njih ne smatra sebe osobama koje trebaju stvarati i smišljati, već samo upravljati procesima.
Također, kompanije moraju zaposlenicima omogućiti upotrebu alata koji potiču kreativnost i poticati njihovo korištenje.
Hamel napominje da je većina ljudi izrazito kreativna. "Pogledajte kako im izgledaju stanovi, kuće, vrtovi ili koji su im hobiji." Zašto onda ne inovirati na području upravljanja ljudima i unaprijediti procese koji će sami po sebi poticati kreativnost zaposlenika za unaprjeđenje proizvoda i usluga.

Nema komentara:

Objavi komentar