Nema ništa gore, nego kada ovaj svijet napustimo, a ništa iza sebe nismo ostavili...

četvrtak, 14. travnja 2011.

Inkrementalne i radikalne inovacije


Samo mala promjena u izgledu automobila nije isto što i potpuno novi koncept automobila koji ide na struju i izrađen je od kompozitnih materijala umjesto čelika i stakla. Slično tome, povećavanje brzine i preciznost glodalice nije isto što i zamjena te glodalice kompjutorski navedenim laserskim procesom odstranjivanja slojeva. Ima stupnjeva u novitetu, od minornih noviteta s inkrementalnim poboljšanjima pa sve do radikalnih promjena koje mijenjaju način razmišljanja o proizvodu i način na koji se rabi. Ponekad su promjene svojstvene samo nekomu industrijskom sektoru ili aktivnosti, a ponekad su toliko radikalne da mijenjaju kompletni društvo. Takve su promjene u povijesti bile industrijska revolucija ili današnja nedvojbena promjena u društvu koja je nastala zahvaljujući komunikacijskoj tehnologiji.


Ponekad se dogodi nešto što drastično promijeni pravila igre. To nisu događaji koji se zbivaju svaki dan, ali imaju sposobnost redefinirati prostor i rubne uvjete. Ti događaji otvaraju nove mogućnosti, ali i izazivaju pritisak na već etablirana poduzeća da redefiniraju način na koji su do sada radila. Inkremetalne inovacije rade u području materijala, boje, sigurnosti, dodatnih mogućnosti i sličnom. Kad se promjeni 1 ili više uvjeta, promjene su drastične. U tom procesu, kad se mijenja način poslovanja, pojavljuju se prilike za nove inovacije, a etablirana se poduzeća moraju brzo prilagoditi. Ako se što radikalno promijeni u tehnologiji, može se ostvariti potpuno novo tržište kao što su danas popularni MP3 playeri.

Iako ponekad inovacije uzrokuju radikalni pomak, nešto potpuno novo ili odgovor na drastično promijenjen uvjete. Većina ih je ipak inkremetalne prirode. Proizvodi su rijetko radikalno novi za cijeli svijet, a procesne inovacije obično su optimiranje i ispravljanje grešaka. Samo 25% inovacija koje etablirane kompanije lansiraju na tržište, doživi uspjeh, tj. 75% novih proizvoda završe kao neuspjesi.

Inkrementalne inovacije
Ø      Mali pomaci
Ø      Postepena i konstantna promjena
Ø      Uključenost svih
Ø      Kolektivni pristup, grupni napor, sistemski pristup
Ø      Konvencionalan know-how
Ø      Malo istraživanja, potrebno puno truda u održavanje poboljšanja
Ø      Funkcionira u sporo-rastućoj djelatnosti

Radikalne inovacije
Ø      Veliki pomaci
Ø      Iznenadna i velika promjena
Ø      Uključenost nekoliko najboljih
Ø      Individualan pristup, individualne ideje i napori
Ø      Velika istraživanja, potreban manji trud u održavanje prednosti
Ø      Bolje funkcionira u brzo-rastućoj ekonomiji


Nema komentara:

Objavi komentar