
Ponekad se dogodi nešto što drastično promijeni pravila igre. To nisu događaji koji se zbivaju svaki dan, ali imaju sposobnost redefinirati prostor i rubne uvjete. Ti događaji otvaraju nove mogućnosti, ali i izazivaju pritisak na već etablirana poduzeća da redefiniraju način na koji su do sada radila. Inkremetalne inovacije rade u području materijala, boje, sigurnosti, dodatnih mogućnosti i sličnom. Kad se promjeni 1 ili više uvjeta, promjene su drastične. U tom procesu, kad se mijenja način poslovanja, pojavljuju se prilike za nove inovacije, a etablirana se poduzeća moraju brzo prilagoditi. Ako se što radikalno promijeni u tehnologiji, može se ostvariti potpuno novo tržište kao što su danas popularni MP3 playeri.
Iako ponekad inovacije uzrokuju radikalni pomak, nešto potpuno novo ili odgovor na drastično promijenjen uvjete. Većina ih je ipak inkremetalne prirode. Proizvodi su rijetko radikalno novi za cijeli svijet, a procesne inovacije obično su optimiranje i ispravljanje grešaka. Samo 25% inovacija koje etablirane kompanije lansiraju na tržište, doživi uspjeh, tj. 75% novih proizvoda završe kao neuspjesi.
Inkrementalne inovacije
Ø Mali pomaci
Ø Postepena i konstantna promjena
Ø Uključenost svih
Ø Kolektivni pristup, grupni napor, sistemski pristup
Ø Konvencionalan know-how
Ø Malo istraživanja, potrebno puno truda u održavanje poboljšanja
Ø Funkcionira u sporo-rastućoj djelatnosti
Radikalne inovacije
Ø Veliki pomaci
Ø Iznenadna i velika promjena
Ø Uključenost nekoliko najboljih
Ø Individualan pristup, individualne ideje i napori
Ø Velika istraživanja, potreban manji trud u održavanje prednosti
Ø Bolje funkcionira u brzo-rastućoj ekonomiji
Nema komentara:
Objavi komentar