Nema ništa gore, nego kada ovaj svijet napustimo, a ništa iza sebe nismo ostavili...

ponedjeljak, 11. travnja 2011.

Inovacije kao konkurentska prednost

Jedna od najznačajnijih čimbenika koji u današnje vrijeme utječu na snagu poduzeća je sposobnost inoviranja procesa, proizvoda i usluga. Temeljna preokupacija je stvaranje konkurentske prednosti na tržištu što više nije moguće postići samo nižim cijenama, njihovom kvalitetom ili paletom izbora, već prvenstveno brzinom uvođenja novih i superiornijih proizvoda na tržište. Uvođenje inovacija danas je pitanje opstanka, a vrijeme za inoviranje sve je kraće. Inovacije pridonose konkurentskoj prednosti na nekoliko načina. Istraživanja pokazuju da postoji jaka korelacija između tržišnog uspjeha i novih proizvoda. Novi proizvodi omogućuju zahvaćanje i očuvanje tržišnog udjela te povećanje profitabilnosti na tržištima. U svijetu u kojemu se životni vijek proizvoda znatno skraćuje (npr, životni vijek televizora i računala mjeri se u mjesecima, sve do kompleksnih proizvoda poput automobila).

"Nikad ne sumnjajte da mala grupa predanih ljudi može promijeniti svijet. Uistinu, to je jedino što ga je ikada promijenilo."

Potrebno je ne samo lansirati moderniju inačicu proizvoda, nego lansirati i nove proizvode na tržište. Biti sposoban često mijenjati proizvode novim poboljšanim inačicama, iznimno je važno i čini konkurentsku prednost. Konkuriranje vremenom stvara pritisak na poduzeća da inoviraju svoje proizvode i to prije konkurencije. Izraditi nešto što nitko drugi ne može ili nešto napraviti na što jeftiniji, efikasniji i ekonomičniji način, velika je konkurentska prednost. Trenutna konkurentska prednost se smanjuje kako se pojavljuje konkurencija te zbog učestalog kopiranja. Zato je važno nastaviti s inovacijama. Jer ako poduzeće to nije u stanju, riskira da zaostane za konkurencijom koji bi mogli preuzeti vodstvo.

Nema komentara:

Objavi komentar